Handelsbetingelser
Disse generelle betingelser indeholder vilkårene for brug af online salgsservicen for produkter, der er tilgængelig i Lovesexshops online butik på www.lovesexshop.dk (herefter "Onlinebutikken"). Vilkårene gælder for både registrerede og ikke-registrerede brugere (herefter "Kunden").
Onlinebutikken er tilgængelig på internettet via URL'en www.lovesexshop.dk. Den aktuelle version af de generelle betingelser kan til enhver tid downloades og udskrives ved hjælp af knappen "Udskriv", der findes nederst på siden.
Ved at besøge Onlinebutikken, registrere sig eller foretage et køb (uanset hvilken af disse handlinger) indgås en kontrakt mellem Sælgeren og Kunden i overensstemmelse med disse generelle betingelser.
Kunden, som bruger af Onlinebutikken, er forpligtet til at acceptere vilkårene i disse generelle betingelser. Hvis Kunden ikke accepterer en bestemmelse i disse betingelser, er vedkommende ikke autoriseret til at bruge siden eller foretage køb i Onlinebutikken.
Behandlingen af Kundens persondata reguleres af vores Privatlivspolitik, som er tilgængelig direkte på forsiden eller via følgende link: https://www.lovesexshop.dk/shop_help.php?tab=terms.
Den tekniske information, der er nødvendig for at anvende websitet, men som ikke er dækket af disse generelle betingelser, fremgår af de oplysninger, der findes på selve websitet.
Kontraktens sprog er spansk. Kontrakten er ikke underlagt nogen adfærdskodeks.
Sælgerens system lagrer automatisk de modtagne ordrer i elektronisk format, og disse kan senere konsulteres af Kunden ved at logge ind på sin personlige konto.
Parterne er enige om, at de kontrakter, der indgås på denne måde, ikke betragtes som skriftlige kontrakter, ikke arkiveres af Sælgeren, og derfor ikke er tilgængelige på et senere tidspunkt. Ungarsk lov vil regulere disse kontrakter.
Indholdsfortegnelse:
- Sælgerinformation
- Registrering
- Købsproces
- Tekniske muligheder for at rette fejl i dataindtastning
- Tilbuds gyldighed og bekræftelse
- Produktpriser, egenskaber, emballage
- Levering
- Betalingsmetoder
- Fortrydelsesret
- Garanti (Warranty)
- Supplerende garanti (Guarantee)
- Ansvarsbegrænsning
- Ophavsret
- Databeskyttelse
- Håndtering af reklamationer
1.1. Operatøren af denne Onlinebutik (herefter "Onlinebutikken"):
- Virksomhedsnavn: Fantasy Shop Kft.
- Forretningsadresse: 1124 Budapest, Németvölgyi út 41-45, Bygning A, 3. sal, Dør 1
- Handelsregister: Budapest Handelsregister
- Registreringsnummer: Cg. 01-09-332884
- Skatteidentifikationsnummer: 26573898-2-43
- EU momsnummer (fællesskab): HU 26573898
1.2. Sælgeren af de produkter, der tilbydes i Onlinebutikken:
- Virksomhedsnavn: Webshop Logisztika Kft.
- Forretningsadresse: 1097 Budapest, Ecseri út 14-16
- Handelsregister: Budapest Handelsregister
- Registreringsnummer: Cg. 01-09-953952
- Skatteidentifikationsnummer: 23121076-2-43
- EU momsnummer (fællesskab): HU 23121076
- Databeskyttelsesregistreringsnummer: 03327-0001
(herefter "Sælgeren")
1.3. Kundeservice
Kontaktoplysningerne til kundeservice kan findes her.
1.4. Det anbefales, at man kontrollerer den upåklagelige stand og funktionaliteten af de beklædningsgenstande og enheder, der er købt i Onlinebutikken, inden de tages i brug. I Onlinebutikken sælges der udelukkende nye produkter.
1.5. Sælgeren forbeholder sig ret til ensidigt at ændre disse Generelle Vilkår (GV), forudsat at kunderne bliver informeret på forhånd via Onlinebutikkens brugerflade. De ændrede vilkår træder i kraft ved kundens første brug af Onlinebutikken efter, at ændringerne er trådt i kraft, og de gælder for bestillinger foretaget efter ændringerne.
1.6. Enhver kunde, der ikke accepterer ændringerne i vilkårene, skal afholde sig fra at foretage køb. Ændringerne påvirker ikke allerede indgåede kontrakter (bekræftede bestillinger).
1.7. Sælgeren forbeholder sig også retten til at ændre sortimentet, priser, leveringstider m.v. for de produkter, der tilbydes i Onlinebutikken. Ændringer træder i kraft umiddelbart efter offentliggørelsen på Onlinebutikkens brugerflade.
1.8. Indholdet i Onlinebutikken er udelukkende beregnet til personer over 18 år. Personer under 18 år har ikke tilladelse til at besøge siden eller foretage køb. Enhver, der handler vildledende, vil være ansvarlig for enhver skade, der måtte opstå som følge af misbrug af Onlinebutikken.
2.1. Alt indhold i Onlinebutikken er tilgængeligt for enhver uden krav om registrering, og det at foretage et køb er ikke betinget af en gyldig registrering. Hvis Kunden dog ønsker at registrere sig i Onlinebutikken, skal følgende oplysninger gives til Sælgeren:
- Navn
- E-mailadresse
- Adgangskode
- Adresse (til levering og fakturering)
- Telefonnummer
Sælgeren vil informere Kunden om, at registreringen er lykkedes, via e-mail.
2.2. Kunden har ret til at slette sin registrering når som helst ved at sende en e-mail til info@lovesexshop.eu. Når beskeden er modtaget, er Sælgeren forpligtet til straks at slette registreringen. Kundens brugerdata slettes øjeblikkeligt fra systemet efter sletningen; dette påvirker dog ikke opbevaringen af data og dokumenter i forbindelse med allerede gennemførte ordrer, da opbevaringen reguleres af artikel 169 i Regnskabsloven C af 2000. Når dataene er slettet, kan de ikke gendannes.
2.3. Kunden er eneansvarlig for at bevare fortroligheden af sine adgangsoplysninger (især adgangskoden). Hvis Kunden bliver opmærksom på, at en uautoriseret tredjepart kan have fået adgang til den adgangskode, der blev oplyst under registreringen, skal denne straks ændres. Hvis der er mistanke om, at tredjeparten misbruger adgangskoden, skal Kunden uden forsinkelse underrette Sælgeren.
2.4. Kunden forpligter sig til at opdatere de personlige oplysninger, der gives ved registreringen, efter behov for at sikre, at de er aktuelle, komplette og korrekte.
3.1. Når du browser i Onlinebutikken, kan de produkter, du vælger at købe, tilføjes til din virtuelle indkøbskurv ved at klikke på funktionen "Tilføj til kurv" på den enkelte produktside. Minimumsordren er 1 € (eller det tilsvarende i den lokale valuta for det pågældende land, beregnet efter den daglige valutakurs), eksklusive fragt- og betalingsomkostninger. Derfor kan Kunden ikke afgive ordren til Sælgeren, før den samlede pris for varerne i indkøbskurven når denne grænse.
Efter at have valgt produkterne påbegyndes bestillingsprocessen ved at klikke på knappen "Fortsæt til betaling" og ved at udfylde ordreskemaet for at afgive ordren. Før det første køb i Onlinebutikken er det ikke obligatorisk at registrere sig; Kunden kan handle som gæst. Hvis Kunden allerede har en konto, anbefales det dog at logge ind ved fremtidige bestillinger, da registreringen letter fremtidige køb og brug af diverse rabatter.
3.2. Ordrer kan kun afgives elektronisk via Onlinebutikken. Sælgeren kan kun acceptere og behandle ordren, hvis Kunden har udfyldt alle felterne i registrerings- og ordreskemaet. Sælgeren er ikke ansvarlig for skader, der måtte opstå ved ufuldstændig udfyldelse af disse felter, eller for tekniske problemer, der opstår under processen. Eventuelle ekstra fragtomkostninger eller andre omkostninger som følge af en ufuldstændig eller forkert oplyst adresse eller anden information, afholdes af Kunden.
3.3. Det er særligt vigtigt at oplyse et præcist telefonnummer. Sælgeren vil ikke behandle ordren, hvis kontaktoplysningerne er ufuldstændige.
3.4. Ved afgivelsen af en ordre accepterer Kunden, at Sælgeren kan benytte mellemtjenester for at opfylde ordren. Sælgeren kan engagere underleverandører, da leveringen til tider kan udføres af en tredjepart (f.eks. et budfirma). Sælgeren fungerer som både køber og leverandør af de nævnte tjenester.
4.1. Fejl i dataindtastningen kan rettes, inden du klikker på knappen "Afgiv ordre". For at gå tilbage skal du bruge knappen "Tilbage". Oplysningerne, der er givet under registreringen, samt adgangskoden, kan til enhver tid ændres efter, at du har logget ind i sektionen "Kundens information".
Indholdet i "Kurven" kan til enhver tid gennemgås, ændres eller endda slettes. Hvis der efter afsendelsen af ordren opdages en fejl i dataindtastningen, skal dette straks meddeles ved at sende en e-mail til info@lovesexshop.eu.
5.1. Sælgeren vil bekræfte modtagelsen af Kundens tilbud med en automatisk bekræftelsesmail, senest 48 timer efter modtagelsen af tilbuddet. Denne mail vil indeholde de oplysninger, Kunden har afgivet under købs- eller registreringsprocessen (fakturerings- og leveringsoplysninger), ordre-ID, ordredato, en liste over de bestilte produkter, deres mængder, produktpriser, fragtomkostninger og den samlede pris, der skal betales. Hvis Kunden allerede har sendt sin ordre til Sælgeren og opdager en fejl i oplysningerne i bekræftelsesmailen, skal dette meddeles Sælgeren inden for 1 dag for at undgå, at forkerte ordrer behandles.
5.2. Kunden fritages for forpligtelsen til sit tilbud, hvis han ikke modtager en bekræftelsesmail fra Sælgeren inden for 48 timer efter afsendelsen af sin ordre.
5.3. Den bekræftelsesmail, som Sælgeren sender, anses som accept af Kundens tilbud, og danner dermed en gyldig kontrakt mellem Sælgeren og Kunden.
5.4. Ordren anses for at være en elektronisk indgået kontrakt, som reguleres af bestemmelserne i lov CVIII af 2001 om e-handelstjenester og visse aspekter ved informationssamfundstjenester. Kontrakten falder ind under rammerne af regeringsdekret nr. 45/2014 (II.26.) om detaljerede regler for kontrakter mellem forbrugere og virksomheder og tager hensyn til bestemmelserne i EU-direktiv 2011/83/EU fra Europa-Parlamentet og Rådet om forbrugernes rettigheder.
6.1. Produktpriser
De priser, der vises ved siden af produkterne, er altid bruttopriser, inklusive moms (MVA). Produkter, der er opført med en pris på 0 eller 1 kr er ikke tilgængelige for køb på det pågældende tidspunkt. At bestille sådanne produkter er ugyldigt, og det at vise en pris på 0 eller 1 kr udgør ikke et gratis tilbud. De priser, der er opført i Onlinebutikken, er gældende, indtil de trækkes tilbage eller ændres. Billeder af produkterne og lageroplysningerne, der vises i Onlinebutikken, er udelukkende vejledende og kan afvige fra de faktiske produkter. På grund af hurtige ændringer i lagerniveauet er det muligt, at visse produkter vises som "på lager", selvom de ikke er tilgængelige. Sælgeren påtager sig intet ansvar for sådanne fejl og vil underrette Kunden, så snart fejlen identificeres.
Der kan forekomme tastefejl i Onlinebutikken, herunder forkerte priser (især fejl med decimaler eller priser på 0 eller 1 kr). Operatøren påtager sig intet ansvar for de offentliggjorte oplysninger og forbeholder sig retten til at afvise en ordre og ikke indgå en kontrakt i tilfælde af forkerte oplysninger, eller til at træde ud af kontrakten, inden ordren er opfyldt, med en meddelelse til Kunden om den forventede opfyldelse af ordren.
6.2. Emballage
De produkter, der bestilles, vil altid blive leveret i en diskret emballage fra Sælgeren. Emballagen afslører hverken indholdet af forsendelsen ved sit udseende eller ved angivelsen af afsenderen. Sælgeren behandler Kundens data fortroligt og vil ikke videregive ordren eller Kundens data til andre end Kunden, eller overføre dem til en anden person eller virksomhed (undtagen til budfirmaer). For yderligere information henvises til Privatlivspolitikken.
6.3. Vigtige egenskaber og størrelser af produkterne
Størrelserne på det erotiske tøj, der sælges i Onlinebutikken, afviger fra de typiske størrelser (de er generelt større), hvorfor det er særligt vigtigt at benytte den størrelsestabel, der er tilgængelig på den respektive produktside. Sælgeren anbefaler på det kraftigste, at alle kunder vælger de korrekte størrelser, da erotisk tøj af hygiejniske årsager ikke kan ombyttes, hvis der vælges en forkert størrelse.
Sortimentet af produkter, der sælges i Onlinebutikken, omfatter erotisk undertøj, intime hygiejneprodukter, sexlegetøj, cremer, seksuelle brætspil, kondomer, gaveartikler, rengøringsprodukter m.v. Alle produkter, der er tilgængelige i Onlinebutikken, er udelukkende beregnet til personer over 18 år. Alle produkter (især cremer, glidemidler og olier) skal opbevares uden for børns rækkevidde! Farverne på de enkelte produkter kan vises forskelligt på brugerens computer, og Sælgeren kan ikke holdes ansvarlig for eventuelle farveafvigelser.
6.4. Håndtering af produktanmeldelser fra Kunden
Produktanmeldelser og vurderinger bliver manuelt gennemgået og modereret af personalet i Onlinebutikken. Både positive og negative vurderinger offentliggøres. Under modereringen fjernes duplikerede, obskøne eller på anden måde ulovlige anmeldelser, eller anmeldelser, der krænker rettigheder, samt anmeldelser fra brugere, der ikke er reelle kunder.
Køberen kan efter login lade en produktvurdering, via en ekstern prissammenligningsside eller via den e-mail, der modtages fra Onlinebutikken efter købet. Anmeldelser, der allerede er blevet modereret, vil blive markeret som sådanne.
7.1. Levering
Sælgeren leverer normalt ordrer inden for 3 arbejdsdage, forudsat at produktet er på lager. Sælgeren bestræber sig på at overholde de specificerede leveringstider, men kan ikke holdes ansvarlig, hvis den normale leveringstid ikke kan opretholdes. Ved forsinkelse vil Sælgeren altid underrette Kunden og oplyse den nøjagtige leveringstid.
Venligst oplys en leveringsadresse (f.eks. en erhvervsadresse), hvor du kan være tilgængelig på hverdage mellem kl. 08.00 og 18.00 for at modtage produktet.
Ved levering skal Kunden inspicere pakken for at sikre, at den ikke er beskadiget, og tjekke antallet af modtagne produkter. Hvis alt er i orden, skal Kunden underskrive leveringsbekræftelsen. Hvis emballagen eller produktet er beskadiget, skal Kunden anmode om, at der på stedet udarbejdes en rapport om hændelsen. Kunden accepterer kun en beskadiget pakke på eget ansvar. Sælgeren kan ikke efterfølgende acceptere reklamationer vedrørende produktmængde eller -kvalitet uden en rapport. Ved at underskrive leveringsbekræftelsen bekræfter Kunden, at pakken og dens indhold svarer til den bestilte ordre (dvs. at pakken er komplet, og at hverken emballagen eller produktet er beskadiget).
Hvis leveringsforsøget mislykkes, vil transportøren efterlade en meddelelse, og der vil blive foretaget op til to yderligere leveringsforsøg. Leveringer sker på hverdage mellem kl. 08.00 og 18.00. Kunden skal oplyse en leveringsadresse, hvor han eller hun kan kontaktes i dette tidsrum. Den leverede pakke er diskret, så en erhvervsadresse kan også benyttes.
7.1.1. Leveringsmetoder
For at se de aktuelle leveringsmetoder og -priser, klik her.
For at se de aktuelle betalingsmetoder og -priser, klik her.
Bestemmelserne i denne sektion gælder udelukkende for en fysisk person, der handler privat (uden for erhverv, selvstændig virksomhed eller kommerciel aktivitet) og som køber, bestiller, modtager, bruger eller anmoder om varer, samt for modtageren af enhver kommerciel kommunikation eller tilbud vedrørende varer (herefter "Forbrugeren").
Ved en købsaftale for et produkt har Forbrugeren ret til at fortryde aftalen uden begrundelse inden for en periode på tredive (30) dage fra den dag, at:
a) Forbrugeren modtager produktet,
b) i tilfælde af, at flere produkter leveres separat, modtages det sidste produkt,
c) i tilfælde af et produkt bestående af flere artikler eller dele, modtages den sidste artikel eller del, eller
d) for produkter, der leveres løbende over en defineret periode, modtager Forbrugeren eller en tredjepart, som ikke er den af Forbrugeren udpegede transportør, den første levering.
Sælgeren er juridisk forpligtet til at tilbyde en fortrydelsesfrist på 14 kalenderdage; dog forlænger Sælgeren denne frist til 30 kalenderdage, således at Forbrugeren kan gøre brug af sin fortrydelsesret. Forbrugeren har ret til at udøve sin fortrydelsesret i perioden fra kontraktens indgåelse til modtagelsen af produktet.
9.1. Fremgangsmåde for at udøve fortrydelsesretten
Hvis Forbrugeren ønsker at udøve sin fortrydelsesret, skal vedkommende sende en utvetydig erklæring om sin intention om at fortryde (f.eks. via post eller e-mail) til Sælgeren ved at benytte de kontaktoplysninger, der er angivet i sektion 1 i disse Generelle Vilkår. Forbrugeren kan også benytte det fortrydelsesformular, der er tilgængeligt via følgende link. Forbrugeren anses for at have udøvet sin fortrydelsesret rettidigt, hvis erklæringen sendes til Sælgeren, inden den tidligere nævnte frist udløber.
Forbrugeren har bevisbyrden for, at fortrydelsesretten er udøvet i overensstemmelse med bestemmelserne i sektion 10.
I alle tilfælde vil Sælgeren uden unødig forsinkelse bekræfte modtagelsen af Forbrugerens fortrydelseserklæring via e-mail.
Hvis fortrydelsen sker skriftligt, anses den for at være gyldig, hvis Forbrugeren sender sin erklæring inden for 30 kalenderdage (også den 30. dag medregnet). Ved meddelelse via post anses afsendelsesdatoen for at være afgørende, og ved meddelelse via e-mail tages tidspunktet for afsendelsen fra Sælgeren med i beregningen. Det anbefales, at Forbrugeren sender brevet med rekommanderet post for at sikre dokumentation af afsendelsesdatoen.
Hvis Forbrugeren fortryder, skal produktet returneres til den adresse, der er angivet i sektion 1 i disse Generelle Vilkår, uden unødig forsinkelse og under ingen omstændigheder senere end 30 dage fra meddelelsen om fortrydelsen. Fristen anses for overholdt, hvis Forbrugeren sender (via post eller ved aflevering til bud) produktet inden fristen på 30 dage udløber.
Omkostningerne ved at returnere produktet til Sælgeren afholdes af Forbrugeren. Sælgeren kan ikke acceptere returlagre med betaling ved levering. Ud over returneringsomkostningerne vil Forbrugeren ikke pådrage sig yderligere omkostninger i forbindelse med fortrydelsen.
Hvis Forbrugeren fortryder kontrakten, vil Sælgeren refundere alle betalinger modtaget fra Forbrugeren, inklusive fragtomkostninger, uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter modtagelsen af fortrydelseserklæringen. Dette inkluderer ikke de ekstra omkostninger, som Forbrugeren har pådraget sig ved at vælge en anden leveringsmetode end den billigste standardlevering, som Sælgeren tilbyder. Sælgeren kan tilbageholde refunderingen, indtil produktet er returneret, eller indtil Forbrugeren fremlægger et troværdigt bevis for, at produktet er returneret – alt efter hvad der indtræffer først. Selv i dette tilfælde afholdes returneringsomkostningerne af Forbrugeren, som bestemt ved lov.
Sælgeren vil benytte den samme betalingsmetode til refunderingen, som blev anvendt ved den oprindelige transaktion, medmindre Forbrugeren udtrykkeligt accepterer en anden metode. Forbrugeren vil ikke pådrage sig yderligere omkostninger som følge af brugen af denne alternative refunderingmetode.
Forbrugeren kan kun holdes ansvarlig for en nedsættelse af produktets værdi, hvis denne nedsættelse skyldes en håndtering af produktet ud over det, der er nødvendigt for at fastslå dets natur, egenskaber og funktionalitet.
9.2. Udelukkelse af fortrydelsesretten for Forbrugeren
Fortrydelsesretten gælder ikke for forseglede produkter, som af hensyn til sundhed eller hygiejne ikke kan returneres efter åbning (f.eks. sexlegetøj, kosmetiske produkter, cremer, massageolier). Det forventes ikke, at Sælgeren accepterer returnering af sådanne produkter, hvis Forbrugeren allerede har åbnet den emballage, der direkte beskytter produktet, og/eller er begyndt at anvende det i henhold til dets tiltænkte formål, da det ikke kan udelukkes, at produktet har været i kontakt med menneskekroppen, kropsvæsker eller bakterier, hvilket kan kompromittere dets hygiejniske eller sanitære standarder.
For disse produkter kan Forbrugeren kun udøve fortrydelsesretten, hvis produktets emballage ikke er åbnet.
10.1. Garanti for opfyldelsesfejl (implicit garanti)
Hvis der forekommer en opfyldelsesfejl fra Sælgerens side, har Kunden ret til at indgive en reklamation i henhold til garantien for opfyldelsesfejl.
I tilfælde af en forbrugeraftale kan Kunden gøre sine garantirettigheder gældende for produktfejl, der fandtes ved levering, inden for en forældelsesfrist på to år fra modtagelsesdatoen. Efter denne toårige periode kan Kunden ikke længere gøre sine garantirettigheder gældende.
I tilfælde af en aftale, der ikke er en forbrugeraftale, kan den berettigede part gøre sine garantirettigheder gældende inden for en forældelsesfrist på et år fra modtagelsesdatoen.
Kunden kan vælge at anmode om reparation eller udskiftning, medmindre det er umuligt at gennemføre den valgte løsning, eller hvis den medfører uforholdsmæssigt høje ekstraomkostninger for Sælgeren sammenlignet med andre tilgængelige løsninger. Hvis Kunden ikke anmoder om, eller ikke er i stand til at anmode om, reparation eller udskiftning, kan Kunden kræve en forholdsmæssig nedsættelse af prisen, selv udføre reparationen eller få den udført af en tredjepart. Som en sidste udvej kan Kunden fratræde aftalen. Fratrædelse er ikke tilladt i tilfælde af ubetydelige fejl.
Kunden kan ændre sin valgte garantiløsning til en anden, men omkostningerne ved en sådan ændring bæres af Kunden, medmindre ændringen er berettiget eller efterspørges af Sælgeren.
Kunden er forpligtet til at underrette Sælgeren om fejlen straks efter opdagelsen, dog senest to måneder efter opdagelsen.
Kunden kan gøre sit garantikrav gældende direkte over for Sælgeren.
Inden for seks måneder fra leveringsdatoen kræves der ingen yderligere betingelser for at gøre et garantikrav gældende udover at underrette Sælgeren om fejlen, forudsat at Kunden kan dokumentere, at produktet er købt af Sælgeren (f.eks. ved fremvisning af en faktura eller en kopi heraf). I sådanne tilfælde kan Sælgeren kun undtage sig garantien, hvis denne formodning tilbagevises, og det kan dokumenteres, at fejlen opstod efter levering til Kunden. Hvis Sælgeren kan påvise, at fejlen skyldes forhold, der kan tilskrives Kunden, er Sælgeren ikke forpligtet til at acceptere Kundens garantikrav. Efter seks måneder fra leveringsdatoen påhviler bevisbyrden Kunden for at dokumentere, at fejlen var til stede ved levering.
Hvis Kunden gør sit garantikrav gældende for en adskilt del af produktet, anses garantikravet ikke for at være gyldigt for andre dele af produktet.
10.2. Produktgaranti
I tilfælde af en fejl i produktet (et løsøre) kan Kunden, der opfylder kravene som forbruger, efter eget valg gøre de rettigheder gældende, der er specificeret i sektion 10.1, eller produktgarantien.
Forbrugeren kan dog ikke gøre både et garanti for opfyldelsesfejl og en produktgaranti gældende for den samme fejl samtidigt. Hvis Forbrugeren med succes gør produktgarantien gældende, kan han efterfølgende gøre garantien for opfyldelsesfejl gældende for det udskiftede produkt eller den reparerede del over for producenten.
Under produktgarantien kan Forbrugeren kun anmode om reparation eller udskiftning af det defekte produkt. Kompensation i form af kontant godtgørelse, prisnedsættelse eller tilbagetrædelse af kontrakten er ikke tilgængelig under produktgarantien, da der ikke eksisterer et kontraktforhold mellem producenten og Forbrugeren. Forbrugeren skal bevise fejlen, når han gør et produktgarantikrav gældende.
Et produkt anses for at være defekt, hvis det ikke opfylder de kvalitetskrav, der var gældende på det tidspunkt, det blev markedsført, eller hvis det ikke har de egenskaber, som producenten har angivet.
Forbrugeren kan gøre sit produktgarantikrav gældende inden for to år fra det tidspunkt, produktet blev markedsført af producenten. Efter denne periode mister Forbrugeren denne ret. Forbrugeren skal underrette producenten om fejlen uden unødig forsinkelse efter opdagelsen. En fejl, der meddeles inden for to måneder efter opdagelsen, anses for at være meddelt uden unødig forsinkelse. Forbrugeren er ansvarlig for enhver skade, der opstår som følge af en forsinket underretning.
Forbrugeren kan gøre sit produktgarantikrav gældende over for producenten eller distributøren (Sælgeren) af løsøret.
I henhold til civilretten anses producenten og distributøren som producenter.
Producenten eller distributøren (Sælgeren) er fritaget for ansvar under produktgarantien, hvis de kan dokumentere, at:
- produktet ikke blev fremstillet eller distribueret som en del af deres erhvervsaktivitet, eller
- fejlen ikke var opdagelig i henhold til den videnskabelige og tekniske viden på det tidspunkt, hvor produktet blev markedsført, eller
- fejlen skyldes anvendelsen af gældende lovgivning eller obligatoriske reguleringskrav.
Producenten eller distributøren (Sælgeren) behøver kun at dokumentere én af disse årsager for at blive fritaget for ansvar.
De lovpligtige garantier for forbrugsvarer er reguleret af regeringsdekret nr. 151/2003 (IX. 22.) om den lovpligtige garanti for visse holdbare forbrugsvarer. Dekretets virkeområde gælder udelukkende for nye produkter, der sælges under forbrugeraftaler i Ungarn og som er opført i dekretets bilag.
For vores motordrevne produkter og seksuelle møbler er garantiperioderne som følger:
- For produkter med en salgspris på 200 kr (eller det tilsvarende i den lokale valuta for det pågældende land, beregnet efter den daglige valutakurs) eller mere, men under 5040 kr (eller det tilsvarende), er garantiperioden 2 år.
- For produkter med en salgspris over 5040 kr, er garantiperioden 3 år.
Garantien påvirker ikke Kundens rettigheder i henhold til bestemmelserne om implicit garanti.
Garantiperioden begynder på den dato, hvor produktet tages i brug, hvilket svarer til den leveringsdato, der er angivet på den til Kunden udstedte faktura. Denne faktura fungerer også som garantibevis for produktet.
Garantien dækker ikke fejl, der opstår efter, at produktet er leveret til Forbrugeren, såsom fejl som følge af:
- Forkert installation (medmindre installationen er udført af Sælgeren eller vedkommendes repræsentant, eller hvis den forkerte installation skyldes fejl i brugermanualen),
- Forkert brug i strid med brugermanualens anvisninger,
- Utilstrækkelig opbevaring, uforsigtig håndtering eller skader,
- Naturkatastrofer eller andre eksterne faktorer.
I tilfælde af fejl, der er omfattet af garantien, har Forbrugeren ret til at:
- Kræve reparation eller udskiftning, medmindre den valgte løsning er umulig at gennemføre eller medfører uforholdsmæssigt høje ekstraomkostninger for Sælgeren sammenlignet med andre tilgængelige løsninger, under hensyntagen til produktets værdi i perfekt stand, fejlens alvor og den skade, Forbrugeren lider ved at gøre garantikrav gældende.
- Hvis Sælgeren ikke foretager reparationen eller udskiftningen, eller ikke fuldfører denne inden for en rimelig tidsramme, eller hvis Forbrugerens interesse i reparation eller udskiftning bortfalder, kan Forbrugeren kræve en forholdsmæssig prisnedsættelse, selv foretage reparationen på Sælgerens regning, få en tredjepart til at reparere produktet, eller fratræde kontrakten. Fratrædelse er dog ikke tilladt i tilfælde af mindre fejl.
Reparation eller udskiftning skal gennemføres inden for en rimelig tidsperiode, idet der tages hensyn til produktets egenskaber og det formål, Forbrugeren forventer, uden at påføre Forbrugeren væsentlige gener. Sælgeren skal bestræbe sig på at fuldføre reparation eller udskiftning inden for 15 dage.
Kun nye dele må benyttes til reparationer.
Den periode, hvor Forbrugeren ikke kan benytte produktet på grund af reparationen, medregnes ikke i garantiperioden. Hvis produktet eller en del heraf udskiftes eller repareres, begynder garantiperioden for det udskiftede (eller reparerede) produkt eller den del at løbe fra ny, ligesom for eventuelle fejl, der følger af reparationen.
Omkostninger i forbindelse med opfyldelse af garantiforpligtelserne afholdes af Sælgeren.
Forbrugeren kan dog ikke gøre både et garantikrav for opfyldelsesfejl og et produktgarantikrav gældende for den samme fejl samtidigt, ej heller kan han gøre produktgaranti og producentgaranti gældende samtidigt. Til trods for disse begrænsninger forbliver de rettigheder, der følger af garantien, tilgængelige for Forbrugeren uafhængigt af de rettigheder, der er specificeret i sektionerne 11.1 og 11.2.
Reklamationer vedrørende garanti eller implicit garanti
Kunden kan indgive sine garantikrav eller krav efter implicit garanti for produkter, der er købt personligt på Sælgerens adresse, via e-mail eller telefon.
Navn: Webshop Logisztika Kft.
Adresse: 1097 Budapest, Ecseri út 14-16
E-mail: info@lovesexshop.dk
For yderligere information om returnering af produkter og bekræftelse af kontrakter, klik her.
Hvis et produkt, der er markeret som defekt, under inspektionen ikke viser den angivne fejl, og der ikke findes andre fejl, er Sælgeren ikke forpligtet til at opfylde garantiforpligtelserne, og vil hverken udskifte produktet eller refundere købsprisen. I sådanne tilfælde har Kunden dog ret til selv at afhente produktet eller anmode om en ny levering på egen regning.
I tilfælde af en retlig tvist kan vores kunder også indlede en procedure ved Voldgiftsnævnet, der drives af handels- og industrikammeret i amtet (eller hovedstaden). For yderligere information, besøg: www.bekeltetes.hu.
At handle i Onlinebutikken indebærer, at Kunden er bevidst om og accepterer internettets muligheder og begrænsninger, især med hensyn til teknisk ydeevne og mulige fejl.
Sælgeren kan under ingen omstændigheder holdes ansvarlig for følgende, uanset årsagen:
- Fejl ved afsendelse eller modtagelse af data via internettet, eller utilsigtet ændring af data.
- Driftsfejl i internettet, der forhindrer normal drift af Onlinebutikken og købsprocessen.
- Fejl i kommunikationslinjer eller modtagelsesenheder.
- Tab af data, uanset om de er afsendt med anbefalet eller ikke-anbefalet post, i papirformat eller elektronisk.
- Utilstrækkelig funktion af enhver software.
- Konsekvenserne af enhver softwarefejl, ekstraordinære hændelser eller tekniske driftsproblemer.
Sælgeren kan ikke under nogen omstændigheder holdes ansvarlig for direkte eller indirekte skader, der opstår som følge af Kundens tilslutning til eller visning af Onlinebutikken.
Kunden er ansvarlig for enhver skade, der opstår som følge af at afgive eller videregive personoplysninger om en anden person i Onlinebutikken. I sådanne tilfælde vil Sælgeren yde fuld samarbejde med de relevante myndigheder for at identificere den ansvarlige for overtrædelsen.
De offentlige kommunikationskanaler i Onlinebutikken (såsom at skrive produktanmeldelser) er tilgængelige for hver Kunde på eget ansvar. Selvom Onlinebutikken ikke automatisk modereres, forbeholder Sælgeren sig retten til midlertidigt eller permanent at fjerne enhver del eller hele indholdet uden yderligere forklaring, hvis der indberettes eller konstateres ulovligt eller skadeligt indhold. Ved gentagne eller alvorlige overtrædelser har Sælgeren ret til permanent at udelukke Kunden fra at benytte siden, herunder at slette Kundens registrering.
Alt indhold tilgængeligt i grænsefladen på Onlinebutikken (tekster, artikler, produktbeskrivelser, information, disse GV, billeder og anden data) er Sælgerens intellektuelle ejendom, uden geografiske eller tidsmæssige begrænsninger. Det er udtrykkeligt forbudt at bruge, ændre, kopiere eller på anden måde anvende alt indhold hentet fra Onlinebutikken til andre formål end at foretage køb i butikken.
Ved overtrædelse af Sælgerens immaterielle rettigheder eller misligholdelse af denne kontrakt vil Sælgeren straks iværksætte retslige skridt mod den overtrædende part. Ved at benytte Onlinebutikken erkender Kunden, at kopiering eller anvendelse af indholdet til andre formål end dem, der er angivet her, udgør en overtrædelse (og en krænkelse af disse GV), selvom indholdet ikke er beskyttet af ophavsret. For enhver sådan overtrædelse accepterer Kunden at betale Sælgeren en straf på mindst 130 EUR, uden at Sælgeren behøver at fremvise yderligere beviser for de påførte skader.
Sælgeren forbeholder sig retten til at anlægge sag ved domstolene eller hos relevante myndigheder mod enhver, der begår eller forsøger at begå en overtrædelse, mens de benytter Onlinebutikken (herunder under købsprocessen). Onlinebutikken kan ikke holdes ansvarlig for nogen overtrædelse begået af en tredjepart mod en bruger eller Kunde.
I tilfælde af enhver overtrædelse i forbindelse med brugen af siden eller ved skade på Sælgerens interesser forbeholder Sælgeren sig retten til straks at suspendere Kundens konto, slette hans eller hendes personlige data og andre oplysninger samt annullere Kundens registrering. Disse data kan fortsat behandles til brug for retslige procedurer relateret til overtrædelsen eller skaden. Sælgeren er ikke forpligtet til at underrette Kunden om disse tiltag.
Placering af et hyperlink til Onlinebutikken er tilladt. Sælgeren forbeholder sig dog retten til at anmode om fjernelse af sådanne links uden nærmere begrundelse.
At vise Onlinebutikken eller dele heraf på et andet domæne – for eksempel i en indrammet applikation eller som en del af et andet websted – er kun muligt med forudgående skriftlig tilladelse fra Sælgeren.
Ethvert websted, der placerer et link til Onlinebutikken, må ikke give indtryk af, at Sælgeren støtter eller godkender de tjenester eller produkter, der tilbydes eller sælges på dette websted. Det linkerede websted må heller ikke give falske oplysninger om det juridiske forhold mellem Sælgeren og det linkerede websted eller om Onlinebutikken. Sælgeren vil træffe foranstaltninger mod ethvert link til Onlinebutikken, der skader Sælgerens eller Onlinebutikkens omdømme eller interesser.
Visse tjenester i Onlinebutikken placerer unikke identifikatorer, kendt som cookies, på brugerens computer. Disse cookies anvendes udelukkende til at lette brugergodkendelsen, og operatøren anvender dem ikke til andre formål. Deaktivering af cookies forhindrer ikke brugen af Onlinebutikkens tjenester.
Information om behandlingen af data i Onlinebutikken er tilgængelig via følgende link: https://www.lovesexshop.dk/shop_help.php?tab=privacy_policy
Adresse, telefonnummer og e-mailadresse til indsendelse af reklamationer og til kommunikationsformål er de samme som kundeservicekontaktoplysningerne, der er angivet i paragraf 1 i de Generelle Vilkår.
Kunder kan indsende deres reklamationer skriftligt til kundeservice.
Sælgeren vil straks undersøge enhver mundtlig reklamation og afhjælpe problemet efter behov. Hvis Kunden ikke er tilfreds med reklamationens håndtering, vil Sælgeren straks registrere reklamationen og sin holdning skriftligt og overlevere en kopi af registreringen til Kunden. Hvis det ikke er muligt at undersøge reklamationen med det samme, vil Sælgeren registrere reklamationen skriftligt og give Kunden en kopi, hvorefter der vil blive handlet i overensstemmelse med reglerne for skriftlig reklamationshåndtering.
I tilfælde af en mundtlig reklamation, foretaget via telefon eller andre elektroniske kommunikationsmidler, vil Sælgeren sende en kopi af reklamationsregistreringen til Kunden samtidig med, at der gives et fyldestgørende svar.
I alle øvrige tilfælde vil Sælgeren handle i henhold til reglerne for skriftlig reklamationshåndtering.
Reklamationer, der indsendes via telefon eller andre kommunikationsenheder, vil blive tildelt en unik identifikator for at lette opfølgningen af reklamationen i fremtiden.
Sælgeren vil give et fyldestgørende svar på skriftlige reklamationer inden for 30 dage. For denne aftale inkluderer det at sende svaret med posten.
Hvis reklamationen afvises, vil Sælgeren informere Kunden om årsagen til afvisningen.
15.1. Andre retlige muligheder
Hvis en forbrugertvist mellem Sælgeren og Kunden ikke løses ved forhandling med Sælgeren, kan Kunden, der kvalificerer sig som forbruger, henvende sig til den mæglerinstans, der har jurisdiktion over Kundens bopæl eller hjemsted, for at starte en procedure, eller også kan Kunden henvende sig til den mæglerinstans, der har jurisdiktion over Sælgerens forretningsadresse. Derudover er følgende retlige muligheder tilgængelige for Kunden:
a) Reklamation til Forbrugerbeskyttelsesmyndigheden
Hvis Kunden oplever, at hans forbrugerrettigheder er krænket, har han ret til at indgive en reklamation til forbrugerbeskyttelsesmyndigheden i det område, hvor han bor. Efter evaluering af reklamationen vil myndigheden beslutte, om der skal iværksættes forbrugerbeskyttelsesprocedurer.
Kunder kan finde den relevante myndighed for deres område via følgende link:
Liste over regionale myndigheder
b) Tvisteløsning via EU’s online tvisteløsningsplatform
I tilfælde af en forbrugertvist relateret til en online salgsaftale kan forbrugere elektronisk løse deres grænseoverskridende tvister via den online platform, der er tilgængelig på følgende link:
EU’s tvisteløsningsplatform
For at benytte denne mulighed skal Forbrugeren registrere sig på platformen, udfylde en ansøgning og sende den elektronisk gennem platformen til den relevante mæglerinstans. Dette gør det nemt for forbrugere at gøre deres rettigheder gældende, selv på afstand.
c) Igangsættelse af procedure ved mæglerinstansen
Kontaktinformation for mæglerinstanser kan findes her:
Kontaktinformation til mæglerinstanser
Hvis Sælgeren afviser Kundens reklamation, har Kunden ret til at starte en mæglerprocedure ved den instans, der har jurisdiktion over hans bopæl eller hjemsted. Igangsættelsen af en mæglerprocedure forudsætter, at Kunden først har forsøgt at løse tvisten direkte med Sælgeren.
Mæglerinstansen har kompetence til at løse forbrugertvister uden for retssystemet. Dens opgave er at forsøge at mægle frem en aftale mellem Sælgeren og Kunden for at løse forbrugertvisten.
Proceduren igangsættes på Forbrugerens anmodning. Ansøgningen skal indsendes skriftligt til mæglerinstansens formand.
Mæglerinstansen med jurisdiktion over Sælgerens forretningsadresse:
Mæglerinstansen i Budapest
Adresse: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99, 3. sal, værelse 310
Postadresse: 1253 Budapest, postboks 10
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Fax: +36 (1) 488 21 86
Telefon: +36 (1) 488 21 31
Under mæglerprocedurerne er Sælgeren forpligtet til at samarbejde.
I henhold til reglerne for mæglerinstanser defineres forbrugere som civile organisationer, kirker, ejerforeninger, boligkooperativer, mikrovirksomheder, små og mellemstore virksomheder, der køber, bestiller, modtager, bruger varer eller er modtagere af kommerciel kommunikation eller tilbud relateret til varer.
d) Igangsættelse af retssager
Kunden har ret til at gøre sit krav, der stammer fra forbrugertvisten, gældende ved domstolene i henhold til Civilretten (Lov V af 2013) og Civilprocesloven (Lov CXXX af 2016).
Sist ændret: 31. januar 2025.
Information om Datahåndtering
Virksomheden Webshop Logisztika Sociedad de Responsabilidad Limitada (herefter "Behandlingsansvarlig"), som operatør af hjemmesiden tilgængelig under domænet www.lovesexshop.dk (herefter "Hjemmesiden"), offentliggør reglerne for databehandling, principperne for privatliv og behandling af data samt oplysninger om de personoplysninger, der tilhører Hjemmesidens besøgende og brugerne af de tilgængelige tjenester (herefter samlet benævnt "Registrerede").
I forbindelse med databehandling informerer den Behandlingsansvarlige de Registrerede om de personoplysninger, der behandles på Hjemmesiden, de principper og praksisser, der følges ved behandling af personoplysninger, samt de metoder og muligheder, som de Registrerede har for at udøve deres rettigheder.
Den Behandlingsansvarlige forpligter sig til at sikre, at al databehandling relateret til virksomhedens aktiviteter overholder bestemmelserne i denne politik og de gældende love.
Principperne for databeskyttelse relateret til den Behandlingsansvarliges aktiviteter findes løbende på følgende link:
https://www.lovesexshop.dk/shop_help.php?tab=privacy_policy
Hvis den Registrerede har spørgsmål, der ikke tydeligt besvares i denne erklæring, kan disse sendes til e-mailadressen (adatvedelem@webshoplog.hu), hvorefter et medlem af vores team vil svare.
Vi minder dem, der afgiver oplysninger til den Behandlingsansvarlige, om, at hvis de sender personoplysninger, som ikke tilhører dem selv, er det deres ansvar at indhente samtykke fra den registrerede.
Ved at benytte Hjemmesiden accepterer den Registrerede bestemmelserne i Privatlivspolitikken og giver samtykke til den nedenfor beskrevne databehandling.
a) "Behandlingsansvarlig": Den fysiske eller juridiske person, offentlige myndighed, agentur eller anden enhed, der, alene eller sammen med andre, fastsætter formål og midler for behandlingen af personoplysninger. Når formål og midler for behandlingen er fastsat ved EU-lovgivning eller lovgivningen i en medlemsstat, kan den Behandlingsansvarlige eller specifikke kriterier for udpegningen være fastlagt af denne lovgivning.
b) "Personoplysninger": Enhver information, der relaterer sig til en identificeret eller identificerbar fysisk person (i dette dokument benævnt "Loyal Kunde"); en identificerbar fysisk person er en, der kan identificeres, direkte eller indirekte, navnlig via en identifikator som et navn, et identifikationsnummer, lokaliseringsdata, en online identifikator eller en eller flere faktorer, der udgør den fysiske, fysiologiske, genetiske, mentale, økonomiske, kulturelle eller sociale identitet.
c) "Behandling": Enhver operation eller samling af operationer, der udføres på personoplysninger eller sæt af personoplysninger, uanset om de sker automatisk eller ej, såsom indsamling, registrering, organisering, strukturering, lagring, tilpasning, ændring, genfinding, forespørgsel, anvendelse, videregivelse via transmission, spredning eller anden form for stilling til rådighed, sammenstilling eller kombination, begrænsning, sletning eller destruktion.
d) "Behandlingsbegrænsning": Markering af lagrede personoplysninger med det formål at begrænse deres fremtidige behandling.
e) "Profilering": Enhver form for automatiseret behandling af personoplysninger, der indebærer brug af disse oplysninger til at vurdere visse personlige forhold ved en fysisk person, navnlig for at analysere eller forudsige aspekter vedrørende personens arbejdsmæssige præstation, økonomiske situation, helbred, personlige præferencer, interesser, pålidelighed, adfærd, placering eller bevægelser.
f) "Databehandler": En fysisk eller juridisk person, offentlige myndighed, agentur eller anden enhed, der behandler personoplysninger på vegne af den Behandlingsansvarlige.
g) "Modtager": En fysisk eller juridisk person, offentlige myndighed, agentur eller anden enhed, til hvilken personoplysninger videregives, uanset om det er en tredjepart eller ej. Offentlige myndigheder, der modtager personoplysninger i forbindelse med en specifik undersøgelse i henhold til EU-lovgivningen eller medlemsstaternes lovgivning, betragtes dog ikke som modtagere; behandlingen af disse data skal ske i overensstemmelse med de gældende databeskyttelsesregler for behandlingsformålene.
h) "Samtykke fra den registrerede": Enhver udtryksfuld, fri, specifik, informeret og utvetydig viljeserklæring, hvorved den registrerede accepterer, ved en erklæring eller en klar bekræftende handling, behandlingen af de personoplysninger, der vedrører vedkommende.
i) "Datasikkerhedsbrud": Et sikkerhedsbrud, der fører til ødelæggelse, tab, ændring, uautoriseret videregivelse eller adgang til personoplysninger, som overføres, lagres eller behandles på anden vis, enten utilsigtet eller ulovligt.
Virksomhedsnavn: Webshop Logisztika Kft.
Direktør: Norbert Pörzse
Hovedkontor: 1097 Budapest, Ecseri út 14-16, HUNGRIA
Handelsregisternummer: 01-09-953952
Registreringsdomstol: Fővárosi Törvényszék, som Handelsregisterdomstol
Skatteidentifikationsnummer: 23121076-2-43
E-mail: info@lovesexshop.eu
Behandlingsidentifikator: 03327-0001
Forespørgsler vedrørende databeskyttelse eller sletning: adatvedelem@webshoplog.hu
Datahåndteringsregister: NAIH-60931/2012
Register for direkte markedsføringsdatahåndtering: NAIH-60932/2012
Dataejere kan afgive oplysninger og persondata via Hjemmesiden på to måder:
Persondata, der oplyses eksplicit eller er tilgængelige under brugen af Hjemmesidens tjenester (se afsnit 3.1).
Information, der gøres tilgængelig for den Behandlingsansvarlige i forbindelse med brugen af Hjemmesiden – herunder data, der oplyses under besøg eller brug af siden (se afsnit 3.2).
Det juridiske grundlag for al databehandling er defineret i henhold til artikel 6(1) i Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EU) 2016/679 ("Generel Dataforordning" eller "GDPR"), som beskytter fysiske personer vedrørende behandling af persondata og sikrer den frie bevægelighed for disse data – og erstatter direktiv 95/46/CE. Dette grundlag angives for hver specifik behandlingssituation.
Dataejeren har ret til at trække sit samtykke til behandlingen tilbage, helt eller delvist, og kan anmode om sletning af deres data ved at sende en skriftlig henvendelse til den Behandlingsansvarlige.
3.1. Særlige kategorier af data
Den Behandlingsansvarlige behandler persondata, der tilhører de særlige kategorier defineret i artikel 9 i GDPR (herunder data om seksualliv), da virksomheden driver en webshop med voksenindhold. Derfor omfatter de produkter, som kan bestilles, også artikler, der klassificeres som særlige data, når de anmodes om af dataejeren. Behandlingen sker udelukkende med dataejerens udtrykkelige samtykke og til de formål, der er beskrevet i denne privatlivspolitik.
3.2. Behandlede persondata
3.2.1. Registrering og bestilling
Omfang af data: Efternavn, Fornavn, Telefonnummer, E-mailadresse, Faktureringsadresse (Land, Postnummer, By, Gade, Husnummer, Etage, Dørklokke).
Behandlingsvarighed: Fra registreringen, indtil dataejeren anmoder om sletning. Hvis der ikke anmodes, slettes data inden for 30 dage efter Hjemmesidens ophør.
Formål: At sikre tilgængeligheden af de tjenester, der tilbydes via webshoppen, som kræver registrering (fx køb, deltagelse i loyalitetsprogrammer, fakturering, levering af bestillinger).
Juridisk grundlag: Dataejerens frivillige samtykke.
3.2.2. Fakturering
Omfang af data: Navn, Adresse, Skatteidentifikationsnummer (hvis køberen er en virksomhed).
Behandlingsvarighed: 8 år fra udstedelsen af fakturaen.
Formål: At identificere dataejeren som køber på den udstedte faktura og vise den adresse, der kræves til fakturering. Hvis køberen er en virksomhed, skal skatteidentifikationsnummeret medtages.
Juridisk grundlag: Opfyldelse af en juridisk forpligtelse i henhold til artikel 6(1)(c) i GDPR, baseret på bogføringsloven og moms-loven.
3.2.3. Ordreopfyldelse
Omfang af data: Efternavn, Fornavn, Telefonnummer, E-mailadresse, Faktureringsadresse (Land, Postnummer, By, Gade, Husnummer, Etage, Dørklokke).
Behandlingsvarighed: Inden for den civilretlige forældelsesfrist (normalt 5 år, med mulighed for forlængelse).
Formål: Opfyldelse af kontrakten/bestillingen.
Juridisk grundlag: Opfyldelse af kontrakten om levering af produktet.
3.2.4. Kontakt med den Behandlingsansvarlige via e-mail, elektronisk besked, telefon eller post
Omfang af data: Navn, E-mailadresse, elektronisk besked og øvrige data, som dataejeren frivilligt oplyser under kontakten.
Behandlingsvarighed:
For post- og elektronisk kommunikation: Fra dataene oplyses, til dataejeren anmoder om sletning. Hvis sletning ikke anmodes, opbevares data i 10 år (undtagen i tilfælde af klagebreve) og slettes derefter. Hvis Hjemmesiden ophører inden for denne periode, slettes data inden for 30 dage efter ophøret.
Den Behandlingsansvarlige optager ikke opkald, og data indsamles kun, hvis de oplyses frivilligt.
Formål: At sikre kontakt og kommunikation.
Juridisk grundlag: Dataejerens frivillige samtykke.
3.3. Markedsføring og loyalitet
3.3.1. Lovesexshop Club (Nyhedsbreve, Elektroniske beskeder) og direkte markedsføring
Omfang af data: Navn, E-mailadresse, Telefonnummer, Elektroniske beskeder.
Behandlingsvarighed: Indtil dataejeren framelder nyhedsbrevet eller de elektroniske beskeder ved at klikke på frameldingslinket i beskeden eller anmoder om sletning via e-mail, elektronisk besked eller post. Efter framelding kontaktes dataejeren ikke igen med nyhedsbreve, elektroniske beskeder eller tilbud. Hvis dataejeren har tilmeldt sig flere typer nyhedsbreve/beskeder, medfører frameldingen af ét frameldingen af alle tilknyttede tjenester.
Formål: At promovere produkter og tjenester, sende salgsfremmende og markedsføringsbeskeder samt direkte markedsføringskommunikation med kommercielt formål.
Juridisk grundlag: Dataejerens frivillige samtykke.
3.3.2. Udsendelse af personlige tilbud (Profilering)
Omfang af data: Navn, E-mailadresse, Telefonnummer, Elektroniske beskeder, Sortiment af købte produkter.
Behandlingsvarighed: Indtil dataejeren skriftligt modsætter sig profileringen. Dataejeren kan til enhver tid uden konsekvenser modsætte sig brugen af data til profilering, hvorefter data ikke længere benyttes til dette formål – dog kan Hjemmesiden fortsat anvendes.
Formål: At analysere en eller flere personers købsadfærd for at vise målrettede annoncer eller sende personligt tilpassede elektroniske beskeder/nyhedsbreve med produktanbefalinger baseret på seks produktkategorier, som den Behandlingsansvarlige har identificeret.
Juridisk grundlag: Udsendelse af målrettet reklame relateret til den Behandlingsansvarliges kommercielle aktiviteter, medmindre dataejeren modsætter sig.
3.3.3. Loyalitetspointssystem
Omfang af data: Persondata oplyst under registreringen.
Behandlingsvarighed: Indtil dataejeren anmoder om sletning. Hvis ikke, slettes data inden for 30 dage efter Hjemmesidens ophør.
Formål: Deltagelse i loyalitetssystemet ved registrering i webshoppen, hvilket giver eksklusive fordele. For hver køb modtager dataejeren 1 loyalitetspunkt for hver 0,05 EUR brugt – med det formål at belønne dataejeren.
Juridisk grundlag: Dataejerens frivillige samtykke.
3.3.4. Kampagner
Omfang af data: Navn, E-mailadresse, Telefonnummer, Elektroniske beskeder.
Behandlingsvarighed: Indtil dataejeren framelder (deltagelse kræver tilmelding til nyhedsbreve/elektroniske beskeder) via frameldingslinket eller ved at anmode om sletning via e-mail, besked eller post. Efter framelding kontaktes dataejeren ikke igen med nyhedsbreve, elektroniske beskeder eller tilbud.
Formål: Deltagelse i kampagner med garanterede gaver (fx "drej hjulet") samt udsendelse af nyhedsbreve og beskeder, der er nødvendige for deltagelse.
Juridisk grundlag: Dataejerens frivillige samtykke.
3.3.5. Loddtrækninger
Omfang af data: Navn, E-mailadresse, Telefonnummer, Elektroniske beskeder.
Behandlingsvarighed: Indtil lodtrækningen er afsluttet. For vindere opbevares persondata i 8 år.
Formål: Administration og afvikling af lodtrækningen.
Juridisk grundlag: Dataejerens frivillige samtykke.
3.4. Data indsamlet i forbindelse med brug af Hjemmesiden (andre behandlingsformål)
3.4.1. Tekniske data og besøg på Hjemmesiden
Den Behandlingsansvarlige knytter ikke logdata til andre oplysninger og forsøger ikke at identificere dataejeren. En IP-adresse er en række tal, der entydigt identificerer en brugers computer ved internetforbindelse. Ved hjælp af IP-adresser kan den geografiske placering af den anvendte computer bestemmes. Selvom den besøgt side, dato og klokkeslæt alene ikke er nok til at identificere dataejeren, kan de kombineres med andre data (fx de oplysninger, der oplyses ved registrering) og dermed muliggøre konklusioner.
Omfang af data: Dato, tidspunkt, dataejerens computers IP-adresse, den besøgt side, aldersrelaterede data for den besøgende.
Formål: Systemet registrerer automatisk IP-adressen, besøggets starttidspunkt og – afhængigt af computerens indstillinger – browsertype og operativsystem. Disse data kan ikke kobles til andre persondata og benyttes udelukkende til statistiske formål, overvågning af tjenestens funktion, sikring af en personlig service samt forebyggelse af misbrug.
Behandlingsvarighed: 30 dage fra datoen for besøget.
Værktøj: AdForm RTB-løsningen anvendes.
3.4.2. Håndtering af cookies
Formål med cookies:
Den Behandlingsansvarlige placerer små datapakker, såkaldte cookies, på dataejerens computer for at tilbyde en personlig service, og henter dem ved senere besøg. Hvis browseren returnerer en tidligere gemt cookie, kan tjenesteudbyderen knytte det aktuelle besøg til tidligere besøg – dog kun i relation til eget indhold.
Typer af cookies:
Midlertidige cookies (session):
Formål: At sikre en effektiv og sikker drift af Hjemmesiden samt at aktivere essentielle funktioner.
Varighed: Aktive under besøget og slettes automatisk bagefter.
Vedvarende cookies:
Formål: At forbedre brugeroplevelsen (fx optimeret navigation).
Varighed: Opbevares i browseren i 1-5 dage, afhængigt af indstillingerne.
Kategorier:
Cookies til indkøbskurvens funktioner.
Sikkerhedscookies.
Cookies til passwordbeskyttede sessioner.
Cookies til måling af kundetilfredshed: NPS_3500f360_last_seen, NPS_3500f360_surveyed.
Barion Pixel Full Version: Et JavaScript-baseret sporingskode, der indsamler data om besøgendes aktiviteter (fx viste produkter, klik, søgninger, køb) og sender disse til Barions servere med henblik på svindelforebyggelse og marketing.
Behandlede data: Der indsamles ikke persondata via cookies.
Målgruppe: Alle besøgende på Hjemmesiden.
Formål: At skelne mellem brugere, identificere aktive sessioner, administrere data under sessionen, forebygge datatab, håndtere indkøbskurven og sikre en korrekt navigation.
Varighed:
Sessionscookies: Indtil besøget afsluttes.
Andre cookies: Op til 30 dage.
Cookies til aldersbekræftelse: 2 kalenderdage.
3.4.3. Databehandling af eksterne tjenesteudbydere
Portals HTML-kode indeholder links til servere, der er uafhængige af den Behandlingsansvarlige. Disse eksterne servere opretter direkte forbindelse til dataejerens computer og kan indsamle oplysninger om denne.
Anvendelse af eksterne udbydere:
Personligt indhold: Eksterne servere kan levere personligt indhold baseret på dataejerens interaktion.
Målrettet reklame: Annoncer fra den Behandlingsansvarlige kan vises på eksterne sider (fx Google, Facebook), som via cookies gemmer data om tidligere besøg og viser personligt tilpassede annoncer (remarketing).
Bemærkning: For yderligere oplysninger om data behandlet af eksterne udbydere henvises til deres respektive privatlivspolitikker.
3.4.4. Google Analytics-cookies
Anvendelse:
Den Behandlingsansvarlige anvender Google Analytics til uafhængig måling og revision af trafikken på Hjemmesiden. Tjenesten analyserer brugerinteraktioner via cookies, der gemmes på enheder.
Behandlede data:
IP-adresse (anonymiseret)
Analytiske cookies (_utma, _utmb, _utmc, _utmz, utmv)
Behandlingsvarighed: 26 måneder.
Formål: At evaluere navigationsvaner, generere brugsrapporter og levere relaterede tjenester. IP-anonymisering er aktiveret for at forhindre personlig identifikation.
Tjenesteudbyder:
Google Ireland Limited
Registreringsnummer: 368047
Momsnummer: IE6388047V
Adresse: Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Irland
Yderligere information:
Om Google-cookies: https://policies.google.com/technologies/ads
Googles privatlivspolitik: https://policies.google.com/privacy?hl=es
3.4.5. Google Adwords
Beskrivelse:
Hjemmesiden anvender Google Adwords-sporingskoder til at vise remarketingannoncer på sider inden for Googles Display-netværk til besøgende. Koden mærker de besøgende via cookies, som brugerne kan deaktivere i Googles annonceindstillinger. Når deaktiveret, vises ikke længere de personlige tilbud fra den Behandlingsansvarlige.
Behandlede data:
Købsbeløb (hvis et køb er foretaget)
Oplysninger og tidspunkter for besøg på specifikke sider
Behandlingsvarighed: Indtil næste køb.
Anvendte cookies: _ga, _gat, _gid.
Tjenesteudbyder:
Google Ireland Limited
Registreringsnummer: 368047
Momsnummer: IE6388047V
Adresse: Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Irland
3.4.6. Maileon – Nyhedsbrevstjeneste
Beskrivelse:
Maileon drives af XQueue GmbH med base i Tyskland, er ISO 27001-certificeret, medlem af CSA (Certified Sender Alliance) og overholder GDPR.
Tjenesteudbyder:
XQueue GmbH
Adresse: Christian-Pleß-Str. 11-13, 63069 Offenbach am Main, Tyskland
Hjemmeside: https://maileon.com/
Aktivitet: Nyhedsbrevstjeneste
Privatlivserklæring: https://maileon.com/privacy-policy/
3.4.7. Online betalingssystem Barion
Beskrivelse:
Barion anvender cookies til at forhindre kreditkortsvindel og indsamle marketingdata baseret på brugerens navigationsadfærd og digitale fingeraftryk.
Behandlede data:
ba_vid: Identifikation via enhedens digitale fingeraftryk og navigationsvaner.
ba_vid.xxx: Overvågning af navigationsvaner i sessioner på samme hjemmeside – data indsamlet: brugerrelateret ID (hash ud fra browseregenskaber), tidsstempler for første, aktuelle og sidste besøg, aktuelt sessions-ID samt tilladelser til tredjeparts cookies.
Behandlingsvarighed: Afhænger af cookie-indstillingerne.
Tjenesteudbyder:
Barion Payment Inc.
Adresse: Irinyi József utca 4-20, 2. sal, 1117 Budapest, Ungarn
Privatlivserklæring: https://www.barion.com/en/privacy-notice
Cookiepolitik: https://www.barion.com/en/cookie-policy
3.4.8. BIP SMS
Beskrivelse:
BIP SMS er en elektronisk beskedtjeneste, der udelukkende bruger brugerens telefonnummer. Ingen yderligere data behandles, og der anvendes ikke cookies.
Tjenesteudbyder:
Bip Communications Ltd.
Adresse: 1134 Budapest, Bulcsú utca 23, Ungarn
Overholder GDPR.
Privatlivspolitikker:
Antispam-politik
Servicevilkår
Kontakt:
E-mail: info@bipkampany.hu
3.4.9. Trustindex
Beskrivelse:
Trustindex gør det muligt for virksomheder at vise anmeldelser og brugerbedømmelser fra forskellige kilder for at øge tilliden hos hjemmesidens besøgende.
Behandlede data: Navn og E-mailadresse.
Behandlingsvarighed: Indtil samtykket trækkes tilbage.
Anvendte cookies: _ga, _fbp, _ga_DGL6KLFTVT.
Tjenesteudbyder:
Trustindex Ltd.
Adresse: 2724 Ujlengyel, Nyari Pal Street 15, Ungarn
Privatlivspolitik: Privacy Policy
3.5. Sletning af cookies
Dataejere har ret til at slette cookies fra deres computer eller deaktivere brugen heraf i browseren. Dette administreres typisk via browserens værktøjs-/indstillingsmenu under Privatliv/Historik/Brugerdefinerede indstillinger.
Hjemmesiden kan indeholde information – herunder reklamer – fra tredjepart eller annonceudbydere, som ikke er tilknyttet den Behandlingsansvarlige. Disse tredjepart kan placere cookies, web beacons eller andre lignende teknologier på dataejerens computer for at indsamle information og sende personligt tilpassede annoncer. I sådanne tilfælde reguleres databehandlingen af de pågældende tredjeparts privatlivspolitikker, og den Behandlingsansvarlige påtager sig intet ansvar for disse aktiviteter.
4.1. Tharanis Ügyvitel Kft.
- Adresse: 1124 Budapest, Németvölgyi út 41-45, A. bygning, 3. sal, 1. dør
- E-mail: info@tharanisugyvitel.hu
- Web: www.tharanisugyvitel.hu
- Aktivitet: Fakturering, databehandling til forsendelser, rapportering til skattemyndigheden (NAV).
4.2. MediaCenter Hungary Kft.
- Adresse: 6000 Kecskemét, Sosztakovics u. 3. II/6
- Postadresse: 6001 Kecskemét, Pf. 588
- Telefon: +36 76 575 023
- Web: www.mediacenter.hu
- Aktivitet: Domæne- og e-mailtjenester.
4.3. UNAS Online Kft.
- Adresse: 9400 Sopron, Kőszegi út 14
- E-mail: unas@unas.hu
- Aktivitet: Leverandør af systemer til online butikker, hosting-tjenester.
4.4. Barion Payment Zrt.
- Adresse: 1117 Budapest, Irinyi József utca 4-20, 2. sal
- E-mail: info@barion.hu
- Web: www.barion.hu
- Aktivitet: Leverandør af online betalingssystem.
4.5. REISSWOLF Budapest Adat- és Dokumentumkezelő Kft.
- Adresse: 1097 Budapest, Illatos út 6
- Telefon: +36-1-219-5670
- E-mail: info@reisswolf.hu
- Web: www.reisswolf.hu
- Aktivitet: Sikker destruktion af fortrolige dokumenter og andre datamaterialer, sikkerhedstjenester for lukkede systemer.
4.6. Bip Communications Kft. (SMS-udsendelsessystem)
- Adresse: 1134 Budapest, Bulcsú utca 23
- E-mail: info@bipkampany.hu
- Web: https://sms.bipkampany.hu
- Aktivitet: SMS-udsendelsessystem.
4.7. Clarity - Microsoft Corporation
- Adresse: 1 Microsoft Way, Redmond, WA 98052, USA
- Web: https://clarity.microsoft.com/
- Aktivitet: Webstedsanalyse.
4.8. GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft.
- Adresse: 2351 Alsónémedi, Európa u. 2
- E-mail: info@gls-hungary.com
- Web: www.gls-group.eu
- Aktivitet: Kurer- og leveringsservice, afhentning og returnering af pakker.
4.9. DPD Hungary Kft.
- Adresse: 1134 Budapest, Váci út 33, 2. sal
- Kontakt for databeskyttelse: adatkezeles@dpd.hu
- E-mail: dpd@dpd.hu
- Web: https://www.dpd.com/hu/hu/kapcsolat/
- Aktivitet: Kurer- og leveringsservice, afhentning og returnering af pakker.
Den Behandlingsansvarlige overfører kun persondata, som kan identificere dataejeren, til tredjepart med dataejerens udtrykkelige samtykke, medmindre loven fastsætter andet.
Adgang til Data og Overførsel:
Medarbejdere hos den Behandlingsansvarlige kan kun få adgang til persondata i det omfang, det er nødvendigt for at udføre deres arbejdsopgaver. Den Behandlingsansvarlige videregiver kun persondata til andre organisationer eller offentlige myndigheder, når loven eller gældende regler kræver det.
Den Behandlingsansvarlige oplyser dataejeren om, at domstolene, anklagemyndigheden, efterforskningsmyndigheder, administrative myndigheder, den Nationale Myndighed for Databeskyttelse og Offentlighedslovens tilsyn eller andre autoriserede organer kan anmode om information, videregivelse af data eller fremsendelse af dokumenter.
Den Behandlingsansvarlige videregiver kun persondata til myndigheder i det omfang og med den omfang, der er nødvendigt for at opfylde formålet med anmodningen, som specificeret af den anmodende myndighed.
7.1 Ret til information og adgang til personoplysninger
Dataejeren har ret til at anmode om og modtage information om de personoplysninger, som den Behandlingsansvarlige opbevarer, og til at kontrollere, hvilke data der findes om vedkommende. Dataejeren kan anmode om adgang til sine personoplysninger via en skriftlig anmodning (med e-mail eller post) til den Behandlingsansvarlige. Oplysningerne leveres i et almindeligt anvendt elektronisk format – information gives ikke mundtligt via telefon. Adgangsretten omfatter blandt andet:
- Omfanget af de behandlede data (f.eks. navn, faktureringsnavn, faktureringsadresse, e-mail, telefonnummer, alt efter den anvendte tjeneste).
- Formålet, varigheden og det juridiske grundlag for databehandlingen.
- De modtagere, hvortil dataene er eller vil blive overført.
- Oprindelsen af dataene.
Den Behandlingsansvarlige vil uden beregning levere den første kopi af personoplysningerne (i papir eller elektronisk format) til dataejeren. For yderligere kopier kan der blive opkrævet et rimeligt gebyr baseret på de administrative omkostninger.
Dataejeren kan anmode om rettelser, supplerende oplysninger, sletning eller begrænsning af behandlingen af sine personoplysninger, jf. afsnit 6, eller starte de procedurer, der beskrives i afsnit 7.
7.2 Ret til rettelse
Efter anmodning fra dataejeren vil den Behandlingsansvarlige uden unødig forsinkelse rette forkerte personoplysninger eller supplere ufuldstændige oplysninger i overensstemmelse med de oplysninger, dataejeren har leveret. Den Behandlingsansvarlige vil underrette alle modtagere, som personoplysningerne er blevet delt med, medmindre dette er umuligt eller kræver en uforholdsmæssig indsats. Dataejeren vil blive informeret om disse modtagere via en skriftlig anmodning.
7.3 Ret til begrænsning af databehandlingen
Dataejeren har ret til at anmode om begrænsning af behandlingen af sine data, hvis:
- Nøjagtigheden af personoplysningerne er omtvistet af dataejeren (i dette tilfælde gælder begrænsningen, indtil den Behandlingsansvarlige har verificeret oplysningernes rigtighed).
- Behandlingen er ulovlig, og dataejeren modsætter sig sletning og i stedet anmoder om, at brugen begrænses.
- Den Behandlingsansvarlige ikke længere har brug for personoplysningerne til de fastsatte formål, men dataejeren har brug for dem til at gøre krav gældende.
- Dataejeren har gjort indsigelse mod behandlingen, mens det afventes, om den Behandlingsansvarliges legitime interesser opvejer dataejerens interesser.
Den Behandlingsansvarlige vil informere dataejeren, før en eventuel begrænsning af databehandlingen ophæves.
7.4 Ret til sletning ("Retten til at blive glemt")
Dataejeren kan anmode om sletning af personoplysninger uden unødig forsinkelse, hvis én af følgende betingelser er opfyldt:
i) Dataene er ikke længere nødvendige for de formål, de blev indsamlet til.
ii) Dataejeren trækker sit samtykke tilbage, og der foreligger ikke et andet juridisk grundlag for behandlingen.
iii) Dataejeren gør indsigelse mod behandlingen, og der findes ikke legitime grunde, som vejer tungere.
iv) Dataene er blevet behandlet ulovligt.
v) Dataene skal slettes for at opfylde en juridisk forpligtelse.
vi) Dataene blev indsamlet i forbindelse med tilbud om informationssamfundstjenester til børn.
Retten til sletning gælder ikke, hvis behandlingen er nødvendig for udøvelse af ytringsfrihed, for at beskytte folkesundheden eller for at gøre krav gældende.
7.5 Ret til dataportabilitet
Dataejeren har ret til at modtage de personoplysninger, som de har leveret til den Behandlingsansvarlige, i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format og til at overføre disse data til en anden dataansvarlig. Denne ret gælder kun for de personoplysninger, som dataejeren selv har oplyst.
Den Behandlingsansvarlige vil imødekomme anmodninger om dataportabilitet udelukkende via henvendelser med e-mail eller post. Identiteten af dataejeren, der fremsætter anmodningen, skal verificeres. Denne ret medfører ikke automatisk sletning af data fra den Behandlingsansvarliges system.
7.6 Ret til at gøre indsigelse mod databehandlingen
Dataejeren kan til enhver tid gøre indsigelse mod behandlingen af sine personoplysninger, herunder profilering, baseret på sin specifikke situation. Dataejeren kan ligeledes gøre indsigelse mod behandling af data til direkte markedsføring.
Indsigelser kan fremsættes skriftligt (via e-mail eller post) eller ved at klikke på frameldingslinket i nyhedsbreve eller elektroniske beskeder.
7.7 Rettigheder for afdøde dataejere
Inden for fem år efter dataejerens død kan rettighederne til adgang, rettelse, sletning, begrænsning af behandlingen, dataportabilitet og indsigelse udøves af en autoriseret person, udpeget af den afdøde i en notarielt bekræftet erklæring. Hvis en sådan erklæring ikke foreligger, kan disse rettigheder udøves af den nærmeste pårørende til den afdøde.
En nær slægtning skal fremlægge bevis for dødsfaldet, deres identitet og deres forhold til den afdøde.
7.8 Frist for behandling af anmodninger
Den Behandlingsansvarlige vil besvare anmodninger inden for en måned fra modtagelsen, med mulighed for at forlænge denne frist med yderligere to måneder, hvis nødvendigt. Dataejeren vil blive informeret om eventuelle forsinkelser inden for en måned efter anmodningens modtagelse.
7.9 Ret til erstatning
Enhver person, der har lidt materiel eller immateriel skade som følge af en overtrædelse af GDPR, har ret til at modtage erstatning fra den Behandlingsansvarlige eller databehandleren. Den Behandlingsansvarlige fritages for ansvar, hvis det kan påvises, at vedkommende ikke er ansvarlig for den hændelse, der forårsagede skaden.
Dataejeren kan udøve sine rettigheder ved at sende en anmodning via e-mail eller post. Det er ikke muligt at udøve nogen rettigheder via telefon.
Dataejeren kan udøve sine rettigheder ved at benytte følgende kontaktoplysninger:
- Navn: Webshop Logisztika Kft.
- Postadresse: 1097 Budapest, Ecseri út 14-16.
- E-mail: adatvedelem@webshoplog.hu
Dataejeren kan ikke udøve sine rettigheder, hvis den Behandlingsansvarlige kan bevise, at dataejeren ikke kan identificeres. Hvis en anmodning fra dataejeren er åbenlyst ubegrundet eller overdreven (især på grund af dens gentagende karakter), kan den Behandlingsansvarlige opkræve et rimeligt gebyr for at opfylde anmodningen eller afvise at handle på den. Bevisbyrden for, at anmodningen er åbenlyst ubegrundet eller overdreven, påhviler den Behandlingsansvarlige. Hvis den Behandlingsansvarlige er i tvivl om identiteten af den person, der fremsætter anmodningen, kan der anmodes om yderligere oplysninger, der er nødvendige for at bekræfte anmoderens identitet.
Hvis dataejeren ikke er enig i den Behandlingsansvarliges beslutning, kan dataejeren klage i henhold til lov CXII af 2011 om Informationsselvbestemmelse og Offentlighed (Informationsloven), GDPR eller den ungarske civillov (Lov V af 2013) ved at kontakte:
- Den Nationale Myndighed for Databeskyttelse og Offentlighed (NAIH)
- Hjemmeside: www.naih.hu
- Adresse: 1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11.
- Postadresse: 1363 Budapest, Pf.: 9.
- Telefon: +36 (1) 391-1400
Alternativt kan dataejeren gøre sine rettigheder gældende via domstolene.
Et datasikkerhedsbrud henviser til enhver sikkerhedsfejl, der medfører utilsigtet eller ulovlig ødelæggelse, tab, ændring, uautoriseret videregivelse eller adgang til personoplysninger, som overføres, opbevares eller behandles på anden vis.
Den Behandlingsansvarlige fører en registrering af datasikkerhedsbrud med henblik på at overvåge de korrigerende foranstaltninger, underrette tilsynsmyndigheden og informere dataejeren. Denne registrering omfatter kategorierne af berørte personoplysninger, antallet af involverede personer, dato og omstændigheder for bruddet, dets virkninger og de foranstaltninger, der er truffet for at afbøde det.
Hvis den Behandlingsansvarlige vurderer, at et datasikkerhedsbrud udgør en høj risiko for dataejerens rettigheder og friheder, vil vedkommende uden unødig forsinkelse informere både dataejeren og tilsynsmyndigheden – under alle omstændigheder senest 72 timer efter, at bruddet blev opdaget.
Den Behandlingsansvarlige kan blive kontaktet af en domstol, anklagemyndigheden, efterforskningsmyndigheder, myndigheder for lovovertrædelser, administrative myndigheder, Den Nationale Myndighed for Databeskyttelse og Offentlighed eller enhver anden organisation, som ifølge loven er bemyndiget til at anmode om offentliggørelse af persondata, udveksling af information eller fremsendelse af dokumenter.
Den Behandlingsansvarlige vil kun offentliggøre persondata til myndigheder i det omfang og med den mængde, der er absolut nødvendig for at opfylde formålet med anmodningen, forudsat at myndigheden præcist angiver formålet og omfanget af de krævede data.
Den Behandlingsansvarlige påtager sig intet ansvar for indhold, data eller informationssikkerhedspraksis på de eksterne hjemmesider, der kan tilgås via links fra Hjemmesiden. Hvis den Behandlingsansvarlige bliver opmærksom på, at den linkede hjemmeside eller selve linket krænker tredjeparts rettigheder eller gældende lovgivning, vil linket straks blive fjernet fra Hjemmesiden.
Den Behandlingsansvarlige forpligter sig til at sikre personoplysningernes sikkerhed og træffer tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at beskytte data mod ødelæggelse, uautoriseret brug og ændring. Den Behandlingsansvarlige sørger desuden for, at enhver tredjepart, som data overføres til eller videregives til baseret på dataejerens samtykke, overholder de nødvendige datasikkerhedskrav.
Den Behandlingsansvarlige tager alle nødvendige forholdsregler for at forhindre utilsigtet skade eller ødelæggelse af data og pålægger samme forpligtelse sine medarbejdere, der er involveret i databehandlingen.
De IT-systemer og andre opbevaringssteder for data tilhørende den Behandlingsansvarlige er placeret på følgende lokationer:
- På virksomhedens hovedkontor og kommercielle lokaler.
- Hos deres databehandlere, herunder UNAS Online Kft. (9400 Sopron, Kőszegi út 14.) og MediaCenter Hungary Kft. (6000 Kecskemét, Sosztakovics u. 3. II/6.).
- I serverrummet på 1132 Budapest, Victor Hugo u. 18-22.
Den Behandlingsansvarlige vælger og anvender de IT-løsninger, der benyttes til databehandlingen, således at de behandlede data:
- a) er tilgængelige for autoriserede personer (tilgængelighed);
- b) er autentiske og kan verificeres (autenticitet af databehandlingen);
- c) forbliver uændrede (dataintegritet);
- d) er beskyttet mod uautoriseret adgang (datas fortrolighed).
Data beskyttes mod uautoriseret adgang, ændring, transmission, videregivelse, sletning, ødelæggelse, utilsigtet tab, skade og utilgængelighed som følge af teknologiske ændringer.
Den Behandlingsansvarlige anvender passende tekniske løsninger for at sikre, at data, der håndteres elektronisk i diverse registre, ikke direkte kan henføres til dataejeren, medmindre loven tillader det.
I lyset af den aktuelle teknologiske udvikling anvender den Behandlingsansvarlige tekniske, organisatoriske og operationelle foranstaltninger for at sikre et passende beskyttelsesniveau i forhold til de risici, der er forbundet med databehandlingen.
Den Behandlingsansvarlige sikrer:
- a) Fortrolighed: Information beskyttes, så kun autoriserede personer har adgang.
- b) Integritet: Nøjagtigheden og fuldstændigheden af information og behandlingsmetoden garanteres.
- c) Tilgængelighed: Autoriserede brugere kan tilgå den nødvendige information, og de værktøjer, der er nødvendige for at få adgang til den, er tilgængelige, når det er nødvendigt.
IT-systemet og netværket hos den Behandlingsansvarlige og deres samarbejdspartnere er beskyttet mod computerbedrageri, spionage, sabotage, hærværk, brand, oversvømmelser, virus, hacking og denial-of-service-angreb. Sikkerheden i systemerne sikres via foranstaltninger på server- og applikationsniveau.
Vi informerer dataejere om, at elektroniske meddelelser, der sendes via internettet – uanset hvilken protokol (e-mail, web, FTP osv.) der anvendes – er sårbare over for netværkstrusler, som kan medføre bedrageri, tvister eller videregivelse eller ændring af information. For at beskytte sig mod sådanne trusler træffer den Behandlingsansvarlige alle rimelige forholdsregler. Systemerne overvåges for at opdage eventuelle sikkerhedsbrud og for at dokumentere sikkerhedshændelser. Systemovervågningen gør desuden det muligt at verificere effektiviteten af de trufne foranstaltninger.
Den Behandlingsansvarlige forbeholder sig retten til ensidigt at ændre denne privatlivspolitik med forudgående varsel til dataejere via Lovesexshop-hjemmesiden. Når ændringen træder i kraft, accepterer dataejeren den ændrede privatlivspolitik implicit ved fortsat at benytte hjemmesiden eller tjenesterne, medmindre der gøres indsigelse.
Klage over databehandlingen kan sendes til Den Nationale Myndighed for Databeskyttelse og Offentlighed (NAIH):
- Personligt: NAIH Kundeservice, 1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11.
- Post: NAIH, 1363 Budapest, Pf.: 9.
- E-mail: kozerdekubejelentesek@naih.hu
Yderligere kontaktoplysninger:
- Telefon: +36 (1) 391-1400
- Fax: +36 (1) 391-1410
- E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu
- Hjemmeside: www.naih.hu
Sidst opdateret: 31. januar 2025.